2015-10-16 SVENSKT REKORD!!

I fredags åkte jag upp till Flian igen. Jag kom iväg efter jobbet vid 9-tiden på morgonen. Kompisen satt och pratade om svenska rekordet på id, jag förklarade för honnom att det nuvarande rekordet låg på inte mindre än 3718g. Vi kom fram till platsen och började packa ut våra saker, stället såg superhett ut som vanligt. Efter några timmars fiske började det väldigt försiktigt röra sig i min spötopp. Det blev ingen större böjning utan fortsatte bara otroligt försiktigt röra sig. Jag gjorde mothugg och direkt fick jag kontakt med en otroligt tung fisk. Det blev några tunga gung i spöt under drillningen, men iden kom sakta in mot håven. Min kompis ropade att det var en 3,5-kilos id! Det lät orimligt! Men väl på mattan när jag mätte iden till sjuka 61,5 cm och sjuka 45,5 i omkrets förstod jag att det rörde sig om en bit över 3,5kg! Jag nollade vågen och lyfte upp fisken. Vågen stannade på 3780g... Jag kunde inte tro mina ögon.. Vi vägde iden med kompisens våg direkt efter och mycket riktit! Vågen stannade på brutala 3780g!! Det betyder att det är nytt svenskt rekord!! Efter några snabba foton fick den otroligt groteska iden simma tillbaka ner till sitt rätta element. 3 idar över 3kg.. Och nytt svenskt rekord. Vad händer igentligen! 
/Alexander 




Kommentarer:

1 Claes Törborn:

skriven

Häftigt!! Stort jäkla GRATTIS!!!!

2 Anonym:

skriven

Gött jobbat ,

Kommentera här: