2016-04-19 Litet pass vid bindstädet

Efter helgens havsöringspass fann jag lite luckor i asken att fylla. Jag såg nämligen en hel del småfisk 2-4 cm och märlor i annan färg än det som finns i min ask. Jag la ett kort pass vid städet och band upp lite imitationer från minnet.

Enkla snabbbundna mönster.

Märlan är gjord med ekorrsvans, dubbing, uv-floss och uv-lim på ryggen.

Fiskimitationen: ice dub pearl i kroppen, mjuka hackelfibrer som gällock, vit räv som undervinge, stf-dub vit och tan som övervinge, huvud byggt med stf dub, epoxyögon och uv-lim.

Uv-limsfisk

Gjord med: marabou stjärt, flatbraid, koppar dub ribbad över flatbraiden och som huvud, epoxyögon och uv-lim.

Sen vi fick in Ahrexkroken i butiken har jag gått över helt. Fler krok för pengarna (kontra partridge) och känns ruggigt bra i godset.

// Oskar E

Kommentera här: