2016-06-02 Trekilosid idag!

Idag åkte jag upp till Flian för att se om det gick att plocka den där Flian-reggiden som nästan alla andra lyckas med numera. Tanken var egentligen att fiska på ytan men eftersom ingen id ville stiga till mina brödbitar så tacklades två spön upp för feedermete istället. Detta gick betydligt bättre och redan efter 20 minuters fiskande så visade feddertoppen på ett försiktigt napp. Jag krokade snabbt för att slippa en djup krokning och det svarar tungt i andra ändan. Vis av tidigare första idfiskepass för året, så försöker jag hålla förväntingarna nere. Årets första id ser ju alltid så brutalt stor ut och den visar sig ändå alltid väga betydligt mindre. När fisken bryter ytan så ser den helt enorm ut och när jag håvar så är jag säker på att min efterlängtade stora Flian-id är säkrad. Snabbt i med fisken i vågsäcken efter att jag nollat vågen. Foxvågen visar på makalösa 3090g och jag tror inte det är sant. Snabbt åker måttbandet fram och den mäter 59cm och 42cm i omkrets. Troligtvis är det samma id som Alexander fick på samma plats förra sommaren på 3060g. En rejäl höjning av mitt pb från 2725g till 3090g! Yeeees!!!!
/Fredrik
 
 

Kommentera här: