2018-09-17 Blåsigt men mycket fisk i Hossmoån

Den årliga höstturen till Hossmoån byter jag inte gärna bort. I år blev det tidigare än vanligt men fisket var hetare än någonsin trots en envis hård vind. Jag brukar ha koll på antalen men det tappade jag redan den första kvällen. Jag skulle tippa på att jag redan då kom upp i ett 40-tal braxnar med flera dubbel- och trippelruns. Tyvärr så låg nästan alla i vikter runt 3-3,7kg. Så fortsatte det i dagarna tre men det blev några över 4 tillslut med tre på över 4,4kg. 4460g, 4510g samt 4630g. De stora sutarna lyste dessvärre också med sin frånvaro. Sammanfattningsvis så kan man väl summera resan så här: En massa fisk, säkert mellan 140-150 braxnar, 7 sutare och en id. Nattfisket var kass med bara enstaka fiskar. Plastmajs och methodfeeder dominerade, som vanligt stort, trots att små boillies i olika smak och färg också testades.
/Fredrik
 
 
 

Kommentera här: