2017-05-19 Nytt pb på sutare, två gånger om!!!

Efter de många bakslagen i vädret denna vår så slog det äntligen till och blev varmt. Kanske detta skulle räcka för att väcka sutarna till liv. Årets första sutarpass blev en dundersuccé men det började ovanligt trögt.
Efter en oroväckande trög start på kvällen så började nappen trilla in från 22:30 och framåt. Ingen sömn här inte! Det näst sista nappet kom klockan 04:00. Totalt hade jag då fått 8st sutare med två över tre i topp, 3008g resp. ett nytt pb på 3503g/58cm! Claes Törborn som fiskat på en annan plats i sjön under natten, hjälpte till med fotandet på morgonen innan han var tvungen att skynda sig tillbaka till jobbet. Jag dröjde mig kvar några timmar till och klockan 10:05 drog det iväg igen. Fisken gick tungt och jag trodde länge att det kunde vara en av sjöns bättre gäddor men när fisken kom in på grundvattnet såg jag att det var en riktigt stor sutare. Jag förstod direkt att det måste vara nytt pb igen, frågan vara bara hur stor. Måttbandet visade på 60cm och vågen hela 3905g!!!! Yeeees, nytt pb igen! Det var med ett stort leende på läpparna som jag packade ihop och begav mig trött men lycklig tillbaka mot Borås igen och en något förkortad dag på jobbet.
/Fredrik
 
 
 

Kommentera här: