2016-09-29 Septemberfiske i Hossmoån för femte året i rad

I år så fick jag med mig Marielle på tre dagars braxenfiske/camping vid Hossmoåns strand. Det började bra med en kungsfiskare som mötte oss redan innan vi hade hunnit resa tältet. Trots en envis hård och byig vind så gick det ändå förvånansvärt bra att fiska. Redan efter 20 minuter drog det iväg första gången och så fortsatte det i dagarna tre. Marielle som aldrig tidigare fiskat braxen slog till med en braxen på 5270g redan den första kvällen. Av bara farten drog hon dessutom en fin sutare på 2860g. Jag toppade med en braxen på 4660g från första dagen. Natten som följde blev sömnlös för min del och jag drog närmare 30 fiskar innan jag fick nog och vevade upp alla spön vid 7-tiden på morgonen för att få några timmars sömn. Andra dagen fortsatte som den första men natten blev lugnare. Sista dagen blev makalös med massor av fisk. Totalt landade vi 89 braxnar och 13 sutare på tre spön. De flesta braxnar vägde mellan 3500-4000g med 10 över reggvikten 4400g. Tre nådde över 5kg och toppades av ett nytt pb för mig på 5720g/74cm, en fisk som dessutom högg när vi rev tältet. Största sutaren vägde 3040g/57cm. Methodfeeder med plastmajs var som vanligt outstanding.
/Fredrik
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Det tycks ha varit lyckade dagar för er!

Kommentera här: