2017-04-29 Ett försök på aprillax

Det blev en kort tur efter jobbet för att göra ett försök på aprillax och samtidigt pröva ett nytt spö i skarpt läge.



Spöet jag fiskade med var ett Hardy Zephrus 11'6 #6/7. Till spöet använde jag en Rio Versitip short #7 på 27 g. Jag fiskade med sjunk 3-spetsen och var inga problem alls att få iväg en 8 cm lång tubfluga. Väldigt lättkastad kombo. 


När jag kom fram till parkeringen var det redan en bil på plats, och i den kunde jag se två spötuber. Efter en liten promenad träffade jag på två fiskare. De hade varken sett eller känt något.

Jag tog mig till några favorithöljor och vittjade dock utan resultat.

När ljuset började bli rätt tog jag mig till en nacke som känns het när fisken rör sig. Jag satt en liten stund för att se om det var någon aktivitet i poolen.


Efter att ha gått av nacken med två olika flugor packade jag ihop och åkte hem.


// Oskar

Kommentera här: