2017-07-04 När drömmen blir verklighet!

Tillbaka till jobbet efter en helgs fiske med Manfred. Jag sitter och grunnar lite på vart man ska fara till helgen, och jag har några alternativ på listan. Det hinner bli onsdag när man hör ryktesvägen att de ytligare har kommit upp en gigant ifrån Rögle.. nu rann bägaren över.. jag ringde till Fredrik och beställde Maggot, åkte och packade bilen och inväntade min Maggot beställning. Torsdagsmorgonen var allt packat och klart, nu va det full gas ännu en gång mot dammarna! Torsdagen blir lugn på abborrefronten.. nu var det bara att invänta morgonens första ljus. Klockan 07:00 blir det ett bestämt djupt bugande i spöt.. adrenalinet börjar rusa så fort jag känner tyngden som svarar i mothugget.. jämter mig har jag Victor Englund som står bered för håvning. Det känns alderles för tungt för att vara en abborre, men när jag börjar känna dom typiska borre knyckarna, blir jag helt knäsvag.. helt riktigt, en enorm randig krigare kommer mot mig sakta. När abborren glider in i håven kan varken jag eller Victor tro våra ögon, fisken ser helt oproportionerlig ut.. vi kunde kanska direkt konstatera att abborren va på rätt sida av 2,5 kg strecket. Borren mäter 51cm, 44 i omkrets och pressa vågen till grymma 2790g! Jag springer snabbt bort till Manfred isberg, han tar med sig kameran och går med bort, för att hjälpa till att ta några snygga bilder. efter några snabba foton lägger jag ner den robusta bollen i vattnet så hon får återvända hem!


/Alexander



Kommentera här: