2017-03-03 Regnbågsfiske i Bondemölla

Nytt fiskepass idag efter gårdagens gäddfiske i Eriksberg. Idag var det flugfiske som gällde och förhoppningar om stora regnbågar. Jag och Patrik blev ju rejält överkörda av Pär och Hasse på gäddfisket igår men vi fick vår revansch idag. Fisket var ovanligt trögt och den kalla vinden i kombination med regnet gjorde inte saken bättre men Patrik dominerade med fyra regnbågar följt av mig med tre. Hasse fick nöja sig med två och Pär med en. Våra kunder Fredrik Pålsson, Paul Pude, Andrers Lundgren och Stefan Nilsson anslöt i Bondemölla och fick också känna på det tröga fisket men Stefan Nilsson lyckades lirka upp en riktig jättebåge på hela 8,84kg vilket också innebar nytt klubbrekord i fiskeklubben Gösen. Jag fick min andra regnbåge på över reggvikt. Den vägde 6300g och mätte 73cm. Jag släppte dessutom tillbaka en än större lekfärgad hanfisk på 76cm. I Bondemölla är det inte tillåtet att håva och väga fisk för att sedan returnera. Jag hade redan tagit upp min första fisk och valde därför att släppa tillbaka min längsta fisk för dagen. Idag funkade som vanligt den svarta masken bra liksom andra större regnbågsflugor.
/Fredrik
 


 
 

Kommentera här: