2018-10-16 En 3-dagars i Älvkarleby

Det blev ytterligare en tripp till Älvkarleby i höst. Förhoppningen var att vimmorna nu skulle ha lagt på sig lite till sedan sist. Vi startade med ett kortare 2-timmarspass den första kvällen och det började onekligen bra. När jag strulade med en felkrokad braxen i mitt första utlägg så krokade Daniel istället på sin största vimma för i år, 1136g, på sitt första. Detta var dessutom hans första fisk på det nya Daiwa Airity Match 13-spö. En skaplig premiärfisk på nya spöet! En halvtimma senare så var det min tur när en vimma på 1041g nappade på mitt flötmete. Vi tänkte nog då att detta skulle bli en mycket bra tripp eftersom vi hade två hela dagar kvar. Tji fick vi! Inte en enda regfisk till på de två efterföljande dagarna. Jag hade visserligen en björkna på 792g samt en vimma på 998g men inget större. Jag krokade en lax på säkert 10-12kg som till en början inte förstod att den var krokad. När den väl gjorde det så bar det av och linan small av. Tilläggas kan att en ung tjej faktiskt fiskade ut oss totalt den andra dagen med tre vimmor på över kilot.
/Fredrik
 
 
 
 
 

Kommentera här: